Het nut van content marketing

“Mijn idee is uniek. Dus succes is een garantie.”

Een gat in de markt vinden betekent niet meteen dat je de sleutel tot succes in handen hebt. Betrek experten om jouw biotoop te analyseren. Van dichtbij zie je de oplossing vaak niet, maar van veraf zie je the bigger picture. Wat jou uniek maakt kan een buitenstaander beter onder woorden brengen dan jijzelf, de uitvinder of zaakvoerder.

“Ik weet wel waar ik mee bezig ben.”

Een content marketeer is geen uitvinder of entrepreneur. Nee, maar dat ben jij misschien wel. Hoe vertel je de buitenwereld hoe fantastisch jouw onderneming is? Wat wil het doelpubliek vernemen? Wees niet te poëtisch, maar get to the point.

Doe voldoende onderzoek naar wat leeft en waar jouw doelgroep naar op zoek is. Een content marketeer weet waar hij/zij moet zoeken om de nodige data te verzamelen. Bovendien is zijn/haar onderzoekende aard de sleutel om een verhaal in een concreet concept te gieten.

“Ik heb al een gratis tool gevonden die analyses maakt voor mij.”

Tools zijn er vandaag met hopen, maar wat elke tool mankeert is human capacity! Wanneer je een content marketer op jouw case loslaat kan je prioriteiten van nice-to-have’s onderscheiden en quick wins verkrijgen.