Op 26 december werd ik voor de tweede keer mama. Voortaan ben ik troste mama van twee meisjes, Sien en Oona, mijn keppetjes. Het geluk kan niet op! Naast het moederschap ben ik uiteraard nog steeds een gedreven contentbeest, geboeid door verhalen van bedrijven en technologieën om stories aan het juiste audience te brengen.

Werken tijdens mijn zwangerschapsverlof?

Na 5 weken pampers verschonen, huilbuien sussen, nachtflesjes geven en boertjes afwachten, voelde ik de drang naar een contentactiviteit. Facebook drukte me met de neus op de feiten. “Je hebt al lang niets meer van je laten horen.” Ai, da’s waar. Afwezig zijn op online platformen leidt nooit tot positieve resultaten.

Mijn project voor de komende weken?

Sinds mijn start als freelancer ziet mijn consultancy er helemaal anders uit. Mijn takenpakket is meer afgelijnd. Het uitvoerend werk geef ik vaker door, terwijl de strategie en de core van storytelling meer en meer aan mij wordt toevertrouwd. Dat doe ik ook het liefst. Deze insteek betekent echter dat de content op mijn eigen site aan vernieuwing toe is. Tijd om mijn eigen story op orde te zetten!

Mijn story herschrijven

De komende weken durf ik me de vraag stellen. ‘Wat doe ik nu eigenlijk echt graag en goed?’ en misschien nog belangrijker, ‘Wat doet een ander beter?’. Bijvoorbeeld:

Google analytics rapporten maken? No thanks…
Google analytics rapporten correct interpreteren? Yes please…

Adwords campagnes opstellen en monitoren? No thanks…
Een Adwords strategie bepalen en een target audience definiëren? Sure…

Een sneak preview?

Mijn meerwaarde als consultant zit vooral in het combineren van technologie, marketing en sociologie om een contentstrategie body te geven. Ik merk dat er in de field zelden een huwelijk bestaat tussen de drie. Jammer, want zo mist een onderneming kansen om gehoord, gezien en beheerd(!!) te worden.

To be continued…