Bedrijven brengen ons tegenwoordig vaker per mail op de hoogte van acties, facturatie, nieuwigheden etc. Zo verbruiken we minder papier, vermijden we verzendingskosten en kunnen we de content bekijken wanneer we maar willen. Super! Ik erger me echter mateloos aan mailcampagnes die een no-reply@ mailadres gebruiken. Als we feedback willen geven of een vraag hebben, krijgen we als het ware een ‘talk to the hand’… Da’s toch compleet fout?

Stel je voor dat we deze manier van communiceren ook face-to-face zouden toepassen. Hoeveel tevreden klanten houden we over?

Je online presence is een extensie van je corporate vision. Behandel je online visitors even hoffelijk als je klanten die fysiek langskomen.

Marketeers in kwestie doen vaak de moeite om een persoonlijke naam als afzender te gebruiken. ‘Sofie van bedrijf x’ heeft me een mailtje gestuurd. Oh tof! Maar Sofie is te lui om mij te woord te staan. Foei…

Ik raad aan om effectief een persoonsnaam als afzender te gebruiken bij het uitsturen van mailcampagnes, in plaats van ‘bedrijf x’, maar even belangrijk is een e-mailadres voorzien waar klanten terecht kunnen vb. vragen@bedrijfx.be.

Mailcampagnes moeten een tweerichtingsverkeer zijn!

pexels-photo-272254

Cheers