Iedereen verkoopt kwaliteit. Ik heb nog nooit gehoord dat een brand zich bewust wil koppelen aan schroot of brol. Start dus nooit vanuit een standpunt dat een koper vanzelfsprekend vindt. Dan wandelt de klant je winkeltje apathisch voorbij.
Boei je omgeving door een gevoel of missie te belichten in verteerbare communicatie. Niemand zit erop te wachten om ellenlange teksten te lezen over je missie en visie. Lord, no! Dat is voor grijze muizen. Voor de rest van onze kleurrijke bende pak je beter met iets concreets uit. Ga met enkele creatievelingen rond de tafel zitten en doe eens een out-of-the-box oefening.
- Wil je de mensen raken?
- Heb je een duidelijke visie, een DNA, een diepgewortelde ambitie?
- Wil je als oplossing gelinkt worden aan een bepaald nut of doelstelling?
Zorg dan dat je een blijvende indruk achterlaat. Dat doe je niet door een eenvoudige mailcampagne uit te sturen of een sterk campagnebeeld te ontwerpen. Graaf dieper en werk aan de fundering. Schrijf een oprecht en onoverwinnelijk verhaal over je brand. Investeer in fotografie, in video, in copy en in tools die je verhaal kunnen ondersteunen.