Het identificeren en doorgronden van wat jou uniek maakt is de sleutel tot het creëren van een doeltreffende contentstrategie. Dit unieke kenmerk wordt het hart van je boodschap, de belofte die je je klanten geeft.
Of het nu een blogpost, een tweet, of een video is, elk stukje content moet deze kernreflectie bevatten. Pssst, professionele contentstrategen hebben hier een fancy naam voor:
contentpijlers en -clusters.
Contentpijlers zijn groepen van je kernreflectie, de clusters zijn verschillende manieren om deze te staven.
Laten we een concreet voorbeeld nemen:
Too Good To Go. Hun focus ligt op:
- Anti-voedselverspilling
- Klimaatoplossingen
- Klantenervaring (CX) via de app
- Aanwerven van nieuwe partners
Dit zijn de contentpijlers.
De clusters worden gemaakt door partners te kiezen met gemeenschappelijke doelen, blogs te schrijven over preventie voedselverspilling, receptenboeken uit te geven, jaarverslagen waarin de impact op het klimaat bewezen wordt te publiceren, en nog veel meer. Elke pijler heeft een hoop clusters om te bewijzen dat hun DNA uniek is en bewust.
De combinatie van deze pijlers en clusters maakt Too Good To Go uniek.